24 Şubat 2013 Pazar

Turgay Ciner'den ‘gerilla savaşı'

Ciner Grup tarafından kurulan şirket kime karşı saldırgan bir strateji izliyor? Hedefi ne?

GeçtiÄŸimiz yıl perakende sektörüne giren UCZ Marketler’in ulaÅŸtığı noktayı Ufuk Åžanlı Vatan Gazetesi’ndeki köşesinde yazdı. Ä°ÅŸte o yazı:

Her ay ortalama 75 maÄŸaza açarak perakende sektöründeki dengeleri deÄŸiÅŸtiren UCZ, 2013 sonunda sektörün 3. büyük oyuncusu olmayı hedefliyor. Ortalama 50 metrekare büyüklüğündeki satış noktalarıyla mahalle aralarında dev marketlere karşı ‘gerilla savaşı’ yürüten UCZ, Åžubat ortası itibarıyla 750 satış noktasına ulaÅŸtı.

Pazara iniyor

Åžirket, maÄŸaza sayısını yıl sonuna kadar 2000′e çıkarmayı hedefliyor. Rakiplerinden farklı ve saldırgan bir pazarlama stratejisi izleyen UCZ, sokak aralarından sonra ÅŸimdi de semt pazarlarına inmeye hazırlanıyor. Edinilen bilgilere göre, ÅŸirket eski model tırları satın alarak semt pazarlarında satış yapmak için düğmeye bastı. Ä°lk etapta 10 tane tır satın almayı planlayan yönetim, bu araçları hergün farklı bir pazara göndererek hem satış hem de markanın reklamını yapacak. Tır satış noktalarında gıda ve deterjan gibi temel ihtiyaç maddeleri satılacak.

Hedef 2015′te 5 bin maÄŸaza

UCZ 2015 sonunda 5 bin satış noktasına ulaÅŸarak, Türkiye’nin en yaygın marketi olmayı hedefliyor.

Şirket cirosunun 2.5 milyar lira civarında olacağı tahmin edilirken, çalışan sayısı da 12 bine ulaşacak. Şirket bu yıl açacağı toplam 1250 mağaza ile toplam 3200 kişiye istihdam sağlayacak.


Turgay Ciner'den ‘gerilla savaşı'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder