24 Şubat 2013 Pazar

Ramzey 1 milyonuncu motosikleti banttan indirdi

Motosiklet ve yedek parçaları üretimi yapan Ramzey 1 milyonuncu motosikletini üreterek Tunus’a ihraç etti.

5 milyon dolar yatırımla Ä°stanbul Tuzla’da inÅŸaatı tamamlanan ek üretim tesislerinin açılışında konuÅŸan Ramzey Genel Müdürü Fevzi Lütfi Yalnız, “1965 yılında Ä°stanbul Tarlabaşı’nda küçük bir atölyede iÅŸ hayatına baÅŸlayan Ramzey, bugün Afrika pazarının lideri haline geldi. Ãœretimimizin yüzde 85′ini ihrac ederek Türkiye ekonomisine katma deÄŸer saÄŸlıyoruz. Yeni tesislerimizle birlikte yıllık 120 bin adet üretim kapasitesi ve 20 bin metrekare üretim alanına ulaÅŸtık. Türkiye henüz yerli otomobilini üretemese de biz 20 yıldan fazladır Türk markasıyla motosiklet üretip dünyaya ihrac ediyoruz. Dünyanın en büyük Japon ve Avrupalı motosiklet devlerine üretim yapıyoruz. Motosiklette yüzde 75, moped modellerinde ise yüzde 85 yerlilik oranına ulaÅŸtık” ifadelerini kullandı.

Hedef 100 bin motosiklet üretmek

Motosiklet, Moped ve yedek parça üretimiyle Afrika, OrtadoÄŸu ve Avrupa pazarlarına ihracat yapan Ramzey Motosiklet, Ä°stanbul Tuzla’daki yeni fabrikasında 1 milyonuncu üretimi yaptı. Düzenlenen törene Ramzey Yönetim Kurulu BaÅŸkanı Engin Ramzey, Genel Müdür Fevzi Lütfi Yalnız, Ä°ÅŸ ve siyaset alanından çok sayıda davetli katıldı. Açılışta yaptığı konuÅŸmada üretilen 1 milyonuncu motosikletin ihraç edileceÄŸini ifade eden Genel Müdür Yalnız, “Ramzey 48 yıl önce baÅŸladığı üretim aÅŸkından hiç vazgeçmedi. 15 kiÅŸilik bir ekiple baÅŸlamış olduÄŸu üretime bugün 400 çalışanımızla 1 milyonuncu motosikleti üretmenin heyecanını yaşıyoruz. 2013 yılında 45 bin motosiklet üreterek 50 milyon dolarlık bir ciroya ulaÅŸmayı hedefliyoruz. Yeni tesislerimizle birlikte 100 yeni personelin daha istihdamını saÄŸlayacağız. Åžu anda Hollanda, Slovenya, Romanya, Cezayir, Fas, Tunus, Senegal baÅŸta olmak üzere 10 ülkeye ihracat yapıyoruz. Özellikle kuzey Afrika ülkelerinde pazarın lider markaları arasındayız. Ãœretim kalitemiz ve tecrübemiz sayesinde çok sayıda ülkeden üretim teklifleri alıyoruz. Taleplere yetiÅŸmek adına kapasitemizi artırarak yeni makineler satın aldık. Hedefimiz ilk 5 yıl içinde yıllık 100 bin motosiklet üretim rakamlarına ulaÅŸmak” diye konuÅŸtu.

Avrupalı motosiklet üreticisi TOMOS üretimini Ä°stanbul’a taşıdı

Ramzey Motosiklet’in ihracatla anılan bir marka olduÄŸunun altını çizen Yalnız, iç pazardaki bayi ve satış ağını artıracaklarını ifade etti. Türkiye motosiklet pazarında kalitesiz ve ucuz Çin mallarının tutunamadığını anlatan Yalnız, “2012 yılında motosiklet satışları toplamda yüzde10 düşüş yaÅŸarken, markalı ürünlerde satışlar yüzde 30 arttı. Artık tüm dünyada kalite, ucuzluÄŸun önüne geçmeye baÅŸladı. Türkiye pazarında bayi ve satış ağımızı geniÅŸleterek pazardan yüzde 15 pay almayı hedefliyoruz. Ramzey kalitesini Türk tüketiciye daha fazla sunacağız. Avrupa’nın en eski ve en köklü Slovenya’lı Motosiklet üretim Fabrikası TOMOS firması fabrikasını kapatıp Ramzey’in üstün Teknolojisi ve üretim kalitesini göz önüne alarak üretimini Ramzey’e yaptırmaya karar verdi. 2013 yılı için ilk olarak 15 bin adet üretim anlaÅŸması imzalandı. Bu anlaÅŸma ile Ramzey Avrupa pazarlarının kapısını da aralamış oluyor” diye konuÅŸtu.


Ramzey 1 milyonuncu motosikleti banttan indirdi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder