28 Şubat 2013 Perşembe

'Organ bağışı kararı yakınların insiyatifine bırakılmadan hayattayken verilmeli'

Bartın Valisi Bülent Savur, organ bağışı kararının yakınların inisiyatifine bırakılmadan hayattayken verilmesi gerektiğini belirterek, organlarını bağışladığını açıkladı.

BARTIN (CİHAN)- Bartın Valisi Bülent Savur, organ bağışı kararının yakınların inisiyatifine bırakılmadan hayattayken verilmesi gerektiğini belirterek, organlarını bağışladığını açıkladı.

Bartın Kültür Merkezi Salonu’nda düzenlenen ‘Organ Naklinde Yeni Adımlar ve Organ Bağışının Önemi’ konulu seminerde konuÅŸan Vali Bülent Savur, “Organ bağışı kararını yakınlarımıza bırakmayalım. Organ bağışını hayattayken, kendi irademizle yapalım. Belki de dünya sıralamasında bu konuda sonlarda yer almamızın sebeplerinden bir tanesi budur diye düşünüyorum. Hakikaten zor bir ÅŸey. Acılısınız, ızdıraplısınız, bir yakınınızı kaybetmiÅŸsiniz. Birileri geliyor, size, ‘Bu yakınınızın organlarını bağışlar mısınız’ diyor. O psikolojik yapı içerisinde bu suallere ne kadar doÄŸru cevap verebilirsiniz? Bu suali ne kadar algılayabilirsiniz? Bu tartışma konusu. Cenab-ı Allah buyuruyor: “Her nefis ölümü tadacaktır” diyor. DoÄŸmaktan daha ziyade belki bu nizamı, bu gerçeÄŸi görmek, bunu düşünerek de organlarımızı bağışlamamız konusunda yaÅŸarken, yakınlarımıza bu konuda çok tereddüt imkanı bırakmadan, hayrımızın oluÅŸmasında daha isabet var diye düşünüyorum” diye konuÅŸtu.

Kampanyaya organlarını bağışlayarak destek olduÄŸunu ifade eden Bartın Valisi Bülent Savur, “Ben de bu anlamlı kampanyaya organlarımı bağışlayarak destek vermiÅŸ oluyorum. Ä°nÅŸallah Bartın’ımıza sembolik anlamda bir örnek teÅŸkil eder. 28 yıllık idareciliÄŸim, kaymakamlığım, müfettiÅŸliÄŸim, baÅŸ müfettiÅŸliÄŸim var. Åžu anda da huzurunuzda vali olarak bulunuyorum. Ãœlkemi, ülkemin insanını çok seviyorum.Ãœlkemi tabiri caiz ise çeÅŸitli vesilelerle karış karış gezdim. Ãœlkemizin hemen her köşesindeki insanımızla oturduk, kalktık. Onların nedenli hayırsever, verimkar olduklarını, nedenli insan sevgisiyle dolu olduklarını nedenli yaratandan ötürü yaratılanı da sevdiklerini biliyorum. Özetle ÅŸunu söylemek lazım; organlarımızı bağışlarken yaratandan ötürü yaratılana olan sevgimizden dolayı bunu yapmamız gerekiyor. Hayır kapımızı, sevap defterimizi açık bırakmamız gerekiyor. Ben diyorum ki; Bartın Valisi Bülent Savur olarak eÄŸer bir gün ÅŸartlar oluÅŸursa mutlaka hak vaki olacaktır. Her canlı gibi, her nefis gibi ben de ölümü tadacağım. O ÅŸartlarda benim organlarım inÅŸallah pek çok insana hayat verir. Ä°nÅŸallah tüm insanımız da bu hissiyatla hareket eder.” dedi.

Vali Bülent Savur seminer sonunda organ bağışında bulunarak organ bağış kartını teslim aldı.

CÄ°HAN


'Organ bağışı kararı yakınların insiyatifine bırakılmadan hayattayken verilmeli'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder