28 Nisan 2013 Pazar

Mustafa hayalindeki arabayı yaptı

25 yaşındaki Mustafa Çakmak, 3 bin lira harcayarak tek kişilik otomotik vitesli bir araç yaptı.


Diyarbakır’ın Kayapınar Ä°lçesi Hu urevleri Mahallesi’nde yaÅŸayan ve iÅŸ bulduÄŸu dönemlerde iÅŸ makinesi operatörlüğü yapan Mustafa Çakmak, çocukluÄŸundan beri kurduÄŸu hayalini gerçekleÅŸtirdi.


6 AYDA TAMAMLADI


6 ay önce karton ü erinde maket olarak yaptığı arabayı gerçeğe dönüştüreye karar veren Çakmak, önce tasarladığı araç için sanayi sitesinden bir motor alarak işe başladı. Daha sonra aracın diğer parçalarını toplayan Çakmak, evinin bodrumda aracı yapmaya başladı. Yaklaşık 6 ay süren çalışma sonucunda tek kişilik otomatik vites arabayı tamamlayan Mustafa Çakmak, aracın ön tarafına da kendi adının baş harfini işledi. İlk bakışta yarış arabasına ben eyen 3 tekerlekli aracıyla trafiğe çıkmak isteyen Çakmak, yaptığı girişimler sonucunda trafiğe çıkamayacağını öğrendi.


PLAKA ALAMIYORUM


Yaklaşık 3 bin lira harcayarak bitirdiÄŸi araç için resmi baÅŸvuruda bulunduÄŸunu belirten Çakmak, “ÇocukluÄŸumdan bu yana arabalara karşı merakım vardı. Bir araba yapmak istiyordum, bir gün bir karton ü erinde hayalimdeki arabayı maket olarak yaptım. O gün hayalimdeki arabayı yapmaya karar verdim. Öncelikle arabanın motorunu aldım bir çok yer ge dim ve diÄŸer parçaları da toparladıktan sonra yapmaya baÅŸladım. Åžimdi arabam bitti ancak TSE belgesi olmadığı için plaka alamıyorum.


BİR ÇOK KİŞİNİN İLGİSİNİ ÇEKİYOR


Hayalim bir araba fabrikasında çalışarak yeni arabalar yapmak. Yaptığım arabanın fonksiyonları deÄŸiÅŸtirirsek engelliler içinde kullanılabilir. Åžu an sadece mahalle aralarında kullanabiliyorum. Plakası ve resmi i ni olmadığı için trafiÄŸe çıkamıyorum. Araba bir çok kiÅŸinin ilgisini çekiyor, hatta benim yaptığıma inanmıyorlar” dedi.



Mustafa hayalindeki arabayı yaptı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder