28 Nisan 2013 Pazar

Gazeteci Kışanak MHP liderine ne sorardı?

Devlet Bahçeli’yle röportaj yapacak olsa ga eteci Gültan Kışanak’ın yönelteceÄŸi tek soru ne olurdu.GA ETECÄ°LER.COM – BDP EÅŸ BaÅŸkanı Gültan Kışanak, Milliyet ga etesinden Serpil Çevikcan’a samimi açıklamalarda bulundu. Siyasete atılmadan önce muhabirlik yapan Kışanak, ÅŸu an için en çok röportaj yapmak istediÄŸi kiÅŸinin Abdullah Öcalan olduÄŸunu açıkladı.


KIÅžANAK GA ETECÄ°LÄ°ÄžE NASIL BAÅžLADI?


Ga etecilik yaptığı yıllara iliÅŸkin anılarını paylaÅŸan, Gültan Kışanak ‘Ga eteciliÄŸe nasıl baÅŸladığı’ yönündeki bir soruya, “GüneÅŸ ga etesinin Ä° mir bürosunda staja baÅŸladım. Kim habere gitse arkasına takılıyordum. Bir gün Bülent Ersoy’un Alsancak Stadı’nda konseri var. Maga in muhabirinin peÅŸine takıldım. Bir ton makinası var. Bana çantasını taşıttı. Stat büyük. Bülent Ersoy’un performansı çok enerjik. Stadın bir başından bir başına gidiyor, geliyor kadın. Bi im muhabirimi onun arkasında, ben de muhabirin arkasında çantayla koÅŸturuyorum. Dört saat sürdü. ‘Duralım, aten bira dan buraya gelecek’ diyorum. ‘Ya bi im yetiÅŸemediÄŸimi bir yerde ayağı takılıp düşerse, yakalayama sak fotoÄŸrafı’ diyor. Ä°lk dersi öyle aldım. Ben de kendi makinemle çekmeye baÅŸladım Bülent Ersoy’u.” ÅŸeklinde yanıt verdi.


Ä°ÅŸte Kışanak’ın kendisine yöneltilen sorulara verdiÄŸi yanıtlar;


-Şimdi ga eteci olsanı kiminle röportaj yapmak isterdini ?


Ä°nsan röportaj yaparken, “Öyle bir ropörtaj yapayım ki sarssın, kimsenin bilmediÄŸi bir ÅŸey çıksın” istiyor. Bence Sayın Öcalan’la röportaj imkanı olsa en kolay bana i in verirler. Hem ga eteciyim hem milletvekiliyim. Ce aevlerine en kolay girebilecek kiÅŸiyim. Çok isterim.


- Obama ile görüşmek ister misini ?


Obama bana ga eteci olarak ca ip gelmiyor. Cevapları çok kontrollü.


Birçok röportaj veriyorsunu .


“TÃœRKÇEM Ä°YÄ°, KÃœRTÇEM Ä°YÄ° DEĞİL”


-Hiç “asıl ÅŸunu sormalıydı” diye içini den eleÅŸtirdiÄŸini oluyor mu?


Hâlâ haberlere baktığımda “Ben olsaydım şöyle ya ardım, şöyle sorardım” diye bakıyorum. U un süre editoryal iÅŸler yaptığım için kitap okumaktan evk alama hale geldim. Ä°mla hatası, anlatım bo uklukları görüyorum. Türkçem iyidir. Kürtçem iyi deÄŸil.






-Abdullah Öcalan’la röportaj yapmışsını . Nasıl oldu, niye si yaptını ?


1994′te yaptım röportajı. Ö gür Ãœlke’deydim. Çok kıskanıyordum. Mehmet Ali Birand’ın ropörtajı çıktı. Güneri CıvaoÄŸlu, Çengi Çandar gidiyor, geliyorlar. Ama ben yapmak istiyordum. Kendi kendime görev verdim.


-Gü el sorular ha ırlamış mıydını ?


Tabii. Åžam’da yaptık röportajı. Ä°lk tanışmamdı Sayın Öcalan’la. Enteresan duygular. Muhtemelen tanıyordu beni ga eteden. Yaklaşık iki ay sürdü koÅŸulların oluÅŸması. U un bir görüşme oldu. Üç gün yayımlamıştık.


“ÖCALAN’A CESUR SORULAR SORMAMIÅžTIM”


-Haberci gö üyle baktığını da yanıtlarında iyi başlık veren biri miydi si e göre Öcalan?


Kesinlikle. Çok baÅŸlık veriyor. Ben ÅŸimdi buradan bakınca kendimi ga eteci olarak eleÅŸtiriyorum. Ben çok cesur sorular sormamıştım. Belki atmosferle ilgili, belki kendi kendime, “bunu sorsam da söyleme ” diye re erv koyuyordum. KeÅŸke o kadar re erv koymasaydım. Åžimdi baktığımda çok tutuk olduÄŸumu görüyorum. O çok rahattı. 1993 ateÅŸkesi bo ulmuÅŸ, arkasından bir çatışma baÅŸlamıştı. O dönemde Türkiye’de Yeni Demokrası Hareketi ortaya çıkmıştı Cem Boyner’le. Sayın Öcalan’ın ilgisi o tarafaydı. “Ö al’la baÅŸaramadık acaba yeni bir ÅŸey çıkar mı? Acaba bununla deneyebilir miyi ? Bu sorunu yeniden görüşerek çö menin koÅŸulları oluÅŸabilir mi”ye kafası takılıydı.


BAHÇELÄ°’YE TEK BÄ°R SORUM OLURDU


-Devlet Bahçeli’yle röportaj yapsanı ilk sorunu ne olurdu?


Ga eteci olayım, birden her ÅŸeyi unutayım. Unuttum. Soruyorum: “‘Vur de, vuralım, öl de, ölelim”e karşı verdiÄŸi cevaptan bence kendisi de memnun deÄŸil. Åžunu sorardım: “PiÅŸman mısın? Åžimdi olsa bir daha böyle der miydin?” Bence mitingin havası içinde bir refleksle bunu söyledi. Sonra bir lider olarak geri adım atmış po isyonuna düşmek istemedi.


-Ga eteci olarak Öcalan’a bir tek soru sorma ÅŸansını olsaydı ne sorardını ?


Hayallerini. Liderler hep ileriye bakar, hayallerini gerçekleştirmek için de koşulları orlarlar. Hayallerini sormayı tercih ederim ki nasıl bir yol i leyeceği , bi i nasıl bir yol bekliyor. Çünkü hayallerinden bunu yakalamak mümkün.



Ga eteci Kışanak MHP liderine ne sorardı?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder