28 Mayıs 2013 Salı

'Aziz Yıldırım, Aysal'a harika bir gol attı'

Hıncal Uluç “Fenerbahçe Alper’in fiyatının yükselmesine alet olmadı. Neticede ‘Alper’i bi alacağı . Pusuya yatıyoru ve bekliyoru ’ diye kafayı koymuÅŸlar. Galatasaray gaflet uykusundayken iÅŸi bitirdiler. Resmen… A i Yıldırım’ın Ãœnal Aysal ve ekibine attığı harika bir goldür. Burada Galatasaraylılara düşen, ‘Bi bu golü yedik’ diyerek efendice kabul etmektir” dedi.


Sabah Ga etesi’nin usta kalemlerinden Hıncal Uluç, geçtiÄŸimi haftaya damgasını vuran spor olaylarını Sabahspor.com okuyucularına deÄŸerlendirdi.


Sabah Spor’dan Ö ge Aydın’ın haberine göre, iÅŸte Hıncal Uluç’un açıklamaları: Açık ve seçik Fenerbahçe, Galatasaray’a bir gol attı. Hiç kimse bunun aksini söylemesin. ‘Bi bu iÅŸte yoku ’ diyerek Galatasaray’ı uyuttu, onları rehavet uykusuna yatırdı hem de Alper’in piyasasının yükselmesini önledi. EskiÅŸehirspor’un uyanık baÅŸkanı, durmadan ‘Alper’e ÅŸu da talip bu da talip’ diye sallıyordu! Hatta ‘Dışarıdan da talipler var’ diyordu ki fiyatı yükselsin.


Fenerbahçe bu te gaha gelmedi, Alper’in fiyatının yükselmesine alet olmadı. Neticede ‘Alper’i bi alacağı . Pusuya yatıyoru ve bekliyoru ’ diye kafayı koymuÅŸlar. Galatasaray gaflet uykusundayken iÅŸi bitirdiler. Resmen… A i Yıldırım’ın Ãœnal Aysal ve ekibine attığı harika bir goldür. Burada Galatasaraylılara düşen, ‘Bi bu golü yedik’ diyerek efendice kabul etmektir.


Yönetim içinde…


Yönetimin dışında da… Ben Fatih Terim ile Ãœnal Aysal’ın arasının süt liman olduÄŸuna inanmıyorum. Hiç de inanmadım. Üç ay evvel seninle yaptığımı konuÅŸmada da söyledim. “Lig bitince durum ortaya çıkacaktır. Çünkü Fatih Terim ÅŸu anda harikulade bir Galatasaraylılık örneÄŸi sergiliyor. ‘Kan içiyor, kı ılcık ÅŸurubu içtim’ diyor.” Aynen ifadelerim buydu.


Neticede Galatasaray ÅŸampiyonluÄŸa ulaÅŸtı ama Fatih Terim henü konuÅŸmadı. ‘Henü ’ tırnak içinde… Oradan da ‘birtakım geliÅŸmeler olabilir’ diye düşünüyorum.


Ama yönetim içindeki uyumsu luk çok açık ve seçikti. Bu dağılma daha önce olabilirdi ama futbol ve basketbol takımının baÅŸarıları dağılmayı geciktiriyordu. Ä°ÅŸler iyi giderken kimse çıkıp ‘bu ortamda tatsı lık yaratan Galatasaraylı’ durumuna düşmek istemedi.


Ãœnal Aysal’ın bu yönetimle çalışmak istememesine saygı duyuyorum. Daha doÄŸrusu baÅŸlangıçtaki hatasını dü eltme eylemi olarak görüyorum. Ãœnal Aysal tek başına girdiÄŸi kongrede, hiçbir aday olmamasına raÄŸmen cesaret edip, kendi ekibini seçip adaylığını ilan edemedi. Oraya gidip onun hatırına, buraya gidip bunun hatırına, bu ko mopolit yönetimi kurdu ve iki sene bunun acısını da çekti. ‘Artık yeter’ diyor. Hiç itira ım yok. KeÅŸke baÅŸtan yapsaydı.


OlaÄŸanüstü kongre kararı alınmasıyla birlikte ‘Yeni yönetim kaç sene için seçilecek?’ sorusuna da cevap aranıyor. Si ne düşünüyorsunu ; yeni yönetimin süresi bir yıl mı, üç yıl mı olmalı?


Benim itira ım bu noktada baÅŸlıyor; Ãœnal Aysal yeni kongreye gidiyorsa mevcut yönetimin yasal süresi için gider. Yeni üç sene ka anmak için gitme , bir sene için gider. Galatasaray’ın geleneÄŸi, göreneÄŸi ve tü üğü bunu gerektirir. Tü üğün boÅŸluklarından istifade ederek, ‘Ä°ki sene üst üste ÅŸampiyon olmuÅŸ Galatasaray’ın baÅŸkanıyım. Åžu sırada kimse beni devireme . Ben bir sene için deÄŸil, üç sene daha göreve devam edeyim’ düşüncesiyle bu iÅŸi yapıyorsa, o çok ayıp, çok yanlış, çok hatalı…


Galatasaray’ın gelenekleri Galatasaray’ı Galatasaray yapan unsurdur. Bunu edelersen, eskilerin deyiÅŸi ile hile-i ÅŸeriyye’lere yani yasal hilelere saparsan, yeni bir üç sene ka anmak için iÅŸin içine ÅŸikeleri sokarsan bu örnek olur. Ondan sonra kendine güvenen baÅŸkan görev süresinin bitmesini bekleme , kendisini kuvvetli hissettiÄŸi anda, bir sene, iki sene sonra istifayı basar, yeni bir üç sene ka anır, u atır gider.


Yani esasta itira ım yok ama usul orlamalarına, yeni üç sene ka anma çabalarına, ÅŸiddetle itira ediyorum ve Ãœnal Aysal’a da Galatasaray’a da yakıştıramıyorum.


Galatasaray’ın akil insanları bu yapılanın ne kadar yanlış olduÄŸunu, ne kadar kötü örnek olacağını, Galatasaray’ı ne kadar edeleyeceÄŸini Ãœnal Aysal’a anlatmalılar.


çık ve seçik Fenerbahçe, Galatasaray’a bir gol attı. Hiç kimse bunun aksini söylemesin. ‘Bi bu iÅŸte yoku ’ diyerek Galatasaray’ı uyuttu, onları rehavet uykusuna yatırdı hem de Alper’in piyasasının yükselmesini önledi. EskiÅŸehirspor’un uyanık baÅŸkanı, durmadan ‘Alper’e ÅŸu da talip bu da talip’ diye sallıyordu! Hatta ‘Dışarıdan da talipler var’ diyordu ki fiyatı yükselsin.


Fenerbahçe bu te gaha gelmedi, Alper’in fiyatının yükselmesine alet olmadı. Neticede ‘Alper’i bi alacağı . Pusuya yatıyoru ve bekliyoru ’ diye kafayı koymuÅŸlar. Galatasaray gaflet uykusundayken iÅŸi bitirdiler. Resmen… A i Yıldırım’ın Ãœnal Aysal ve ekibine attığı harika bir goldür. Burada Galatasaraylılara düşen, ‘Bi bu golü yedik’ diyerek efendice kabul etmektir.


Hani ‘Fenerbahçe alkışlamadı’ diye kı ıyoru ya burada da Galatasaray’ın rakibini alkışlaması la ım.


Alper’in transferi iki takımı nasıl etkiler? Galatasaray’ın elden kaçırması bir eksiklik midir ve tabii Fenerbahçe de baÅŸarılı olabilir mi?


Ãœnal Aysal “Umurumda deÄŸil” diyor ama tam bir E op öyküsü… ‘ aten ekÅŸiydi’ demiÅŸ ya tilki ile karganın hikayesinde… Geçini . Fenerbahçe bir tilki numarasıyla Ãœnal Aysal’ı uyuttu. Alper, Galatasaray için çok önemliydi. Neden; çünkü Alper’in Türk pasaportu var.


Galatasaray, Avrupa maçları dışında bir türlü en iyi 11′iyle sahaya çıkamadı. Kontenjan sıkıntısı yü ünden… Sol beke geldiÄŸin aman dört yabancı kontenjanı doluyor. Orta sahaya ve forvete iki adam kalıyor. Åžu andaki görüntü, Amrabat’ı saymıyorum, Melo, Sneijder ve Drogba’dan biri fa la…


Onun için Alper transferi, Galatasaray’a bir kontenjan ka andıracaktı. Sadece Alper’i ka andırmayacaktı, mesela Drogba ile Sneijder’den birini de ka andıracaktı. Melo’nun yerine Alper oynayacaktı, o aman düşünmeyecektik.


Sene sonunda dikkat edin, pek çok maçta Galatasaray’daki kri i Sneijder’in sakatlığı önledi. Gerçekten ‘sakat mıydı, deÄŸil miydi’ bilmiyorum. Hala da bilmiyorum.


Yoksa maç mı seçti?


Sneijder oynamadı. Galatasaray’ın en kritik maçlarında Sneijder yoktu. Olsaydı ne olacaktı? Kimden va geçecekti? Eboue’den va geçemiyor, Riera’dan va geçemiyor, Muslera’dan va geçemiyor, Dany’den va geçemiyor, Melo’dan hiç va geçemiyor.


Drogba aten oynayacak!


Alper’e talip olan bir kulübün ‘Melo’da Melo’ diye laf etmesi kadar yanlış bir ÅŸey olma .


Ben kendimi Alper’in yerine koyuyorum; ‘Bu adamlar beni ciddi ciddi istiyorlarsa niye Melo’nun bu kadar peÅŸine düşüyorlar? Çünkü aynı tür futbolcular bunlar. ‘Ben iyisi mi Galatasaray’a gidersem kenarda otururum. Fener’e gideyim oynayayım’ demiÅŸtir.


Gerçi Fener’e giden oynuyor mu, oynamıyor mu; soru iÅŸareti!


Ben futbolcu olsaydım tercihimi ‘Fenerbahçe-Galatasaray’ diye deÄŸil ‘Fatih Terim-Aykut Kocaman’ diye yapardım. Ä°ÅŸte Se er’in hali meydanda… Ä°ÅŸte Mehmet Topu ’un hali meydanda… Mehmet Topu , Türkiye’nin en iyi transferi olarak geldi. Åžimdi 85. dakikada taktik icabı oyuna giriyor. Se er yok! Se er, Türkiye’nin en iyi orta saha oyuncusu olarak geldi Fenerbahçe’ye…


Yani Galatasaray’ın fevkalade umurunda bir oyuncuyken Ãœnal Aysal “Umurumda deÄŸil Alper” diyor. Güldürme beni Ãœnal Aysal! ‘Alper benim umurumda deÄŸil’ diyen bir futbol adamının kafasında mesela fevkalade iyi bir sol bek olmalı… Riera’nın yerinde yerli bir sol bek ki oradan bir kontenjan ka ansın ya da fevkalade iyi bir saÄŸ bek olmalı Eboue’nin yerine ki oradan bir kontenjan ka ansın ya da fevkalade iyi bir stoper olmalı yerli ki oradan bir kontenjan ka ansın. Hayır! Aldığın stoper yine yabancı!



'A i Yıldırım, Aysal'a harika bir gol attı'

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder